• Dajans Reklam Ajansı Küpürler, köşe yazıları, manşetler...

ÖNCE

Yıllar içinde şehirdeki etkinliğini göreceli olarak kaybetmiş, ulusal boyutta dikkat çekme gücünü yitirmiş ve iletişim kanallarını güncelleyememiş yarım asırlık bir sanat festivali yeni medyalarla, yeni yazarlarla buluşturmanın yolu nedir? 50.yıla özel olarak hazırlanmış festival programını yeniden ülke gündemine yerleştirmek ve yepyeni kitleyle iletişime geçmek için yeni yollar bulmak şarttı.

ÇÖZÜM

Festival kendine kendisini sahiplenecek, sanata önem veren güçlü kalemler bulsa… Facebook ve Twitter üzerinden de iletişim kursa, özel bir bloğa sahip olsa… Sosyal medya üzerinden yarışmalar düzenleyerek takipçi sayısını artırsa... Ulusal gazetelerin önemli köşe yazarları festivale davet edilse… Bültenler düzenli olarak geniş bir medya listesine servis edilse… Güzel sonuçlar alınabilir miydi?

SONRA

Ulusal basının önde gelen isimlerinden Doğan Hızlan ve Can Ataklı 50. yılında festivali sahiplenen kalemler oldu. Festivale aktif olarak katıldılar. Yürütülen sosyal medya uygulamaları ve PR kampanyasıyla, 15 Haziran'dan 15 Temmuz'a kadar festivale önemli bir medya desteği sağlandı. Süre zarfında ağırlıklı ulusal mecralar olmak üzere toplamda 363 haber yayınlandı.